Enredos de Amor: violones, fiesta y teatro en el noroeste de la Península Ibérica a finales del s. XVII

Autores

  • Xosé Crisanto Gándara

Resumo

Se estudia el Ms. 471, conservado en el Arquivo Distrital de Braga, con 67 bailes de los que 42 incluyen la música, y cuyas circunstancias literarias, musicales, y contextuales, permiten datarlo entre 1704 y 1726. Se establecen las cuestiones relativas a su compilación, utilización y contexto, y se elabora una hipótesis explicativa referida a su interpretación. Por último, se incluye un Apéndice con la documentación pertinente, la descripción de sus contenidos y un catálogo con los bailes localizados hasta el momento en distintas fuentes, que incluyen notación musical.

Biografia Autor

Xosé Crisanto Gándara

Natural de A Coruña, fixo os seus estudios musicais no conservatorio da súa cidade, titulándose como Profesor de Contrabaixo en 1992.
Foi compoñente da Xove Orquestra de Galicia, dende a súa formación, e colaboróu con diversas orquestras como a Orquestra de Cámara Municipal de A Coruña, a Real Filharmonía de Galicia, ou a Orquesta Sinfónica de Galicia, e tamén formou parte de diversas agrupacións de cámara.
Fixo diversas colaboracións no eido do jazz, como o grupo Fil/oa Express, así como no folk, en grupos como Luar na Lubre, a banda de Carlos Núñez, ou Fía na Roca.
Ademais, estudiou Harpa, Contraponto, Fuga e Musicoloxía, tendo editado diversos artigos en relación coa historia do contrabaixo en España, en publicacións como a Revista de Musicología, o Diccionario de la Música
Española e Hispanoamericana, ou Double Bassist. Tamén foi invitado a diversos congresos internacionais, como o de Reading (Inglaterra, Agosto de 1999), cunha conferencia sobre "Origins and Development of the Double Bass in Spain», o 5.° Congreso da Sociedad Española de Musicología en Barcelona (Espaila, Outubro de 2000), cunha conferencia titulada "El acornpailamiento con el violón y el contrabajo en la música de los ss. XVII y XVIII», ou o de Michaesltein (Alemaila, Novembro de 2000 e Novembro de 2001), con sendas conferencias tituladas "Origins and Development of the Double Bass in Spain», e "Portuguese Plucked Instruments in the XVllith. Century».
É membro da Sociedad Española de Musicología.
No eido da docencia, foi profesor do Conservatorio Municipal de Música de Noia (Galicia) e, dende o curso 92-93 ata o curso 99-00, profesor de contrabaixo no Conservatorio Superior de Música de Vigo (Galicia). Na actualidade é profesor de Contrabaixo, Música de Cámara e Música Antiga no Conservatorio
Profesional de Música de Ferrol (Galicia).
Está a preparar a súa Tese de Doutoramento, e ten organizado un proxecto para presentar en público - xunto con diversos colaboradores -, música teatral ibérica do penedo barroco, principalmente con repertorio de Galicia e Norte de Portugal, utilizando instrumentario e técnicas interpretativas da época.

Downloads

Publicado

2020-05-08

Edição

Secção

Artigos